zondag 13 februari 2011

Gorilla

Gorilla is een visuele colum die in tekst en beeld commentaar geeft op de actualiteit. Gorilla verscheen dagelijks op de volkskrant maar de volkskrant stopte hiermee in verband met teveel negatieve publiciteit. Nu is Gorilla nog te zien in De Groene Amsterdammer, Adformatie en thedailygorilla.com.





Ik ben altijd al een fan geweest van de afbeeldingen van Gorilla, hoe simpel en snel ze ook gemaakt zijn ze spreken mij elke keer weer aan. Met een blijk op de poster weet ik al waar het over gaat. Door de manier van illustratie weergeven is eht voor veel mensen begrijpelijk.
Ook vind ik dat ze op een leuke manier met het nieuws en de actualiteiten omgaan. Waarom elke keer zo´n laf stukje tekst, een afbeelding zegt meet dan 1000 woorden.

De hierboven geplaatste afbeeldingen van Gorrilla waren te zien in het Graphic Design Museum Breda maar ze hebben er ondertussen al honderden meer gemaakt.

Dit is de laatst geplaatste over het nieuws dat er weer soldaten en agenten naar afghanistan gaan:



2 opmerkingen:

  1. Ik heb niets van Gorilla daar gezien? Waar was dat dan ongeveer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, pakkend werk! (ik heb het eerlijk gezegd ook niet zien hangen..)

    misschien kun je iets meer vertellen (beschrijvend) over de opbouw van de beelden? Zijn ze echt simpel en snel gemaakt? De meest simpele beelden kosten vaak een lange(re) weg om zo simpel weer te geven? De beelden zijn erg sterk, maken ook gebruik van humor (ironie en soms sarcasme). Vanwege de lading en het ingrijpen op bestaande beelden/gebruik van bestaande iconen doet het me ook denken aan adbusters (http://www.adbusters.org/)

    BeantwoordenVerwijderen