vrijdag 11 februari 2011

Apple Design


Ik ben allereerst helemaal weg van de apple huisstijl en producten. Het is een simpel, doordacht, sterk en modern dat de stijl van Apple kenmerkt. De Iraq sprak mij aan omdat ik dacht dat het gewoon een poster van Apple was maar toen ik wat beter keek zag ik dat het een gevangene uit de guantanamo bay gevangenis was. 

Why Apple design works
• Lichte kleuren met subtiele verlopen
• Effectief gebruik van wit ruimtes
• Duidelijke typografie 
• Strakke product fotografie
• minimalistische design



"Man achter het uiterlijk van Apple
Gedurende een groot deel van 1982 tot begin 1983 zocht Jobs naar een geschikte designpartner, die hij uiteindelijk vond in Hartmut Esslinger van Frog Design "

1 opmerking:

  1. Goede beschrijving van het Apple merk, maarrr misschien interessant voor de lezers om wat meer te weten over de iRaq en het concept van de streetart hiervan?
    Nu heb je het alleen over Apple's huisstijl :-)

    Verder stel ik nog even wat vragen (waar je misschien wel of geen antwoord op hebt)
    wat maakt de stijl van apple modern? en hoe kun je zien dat het doordacht is?

    BeantwoordenVerwijderen